A Day in the Life of Zakiya Seymour

Als bestuurslid en Arcadis Expert Management Consultant moet je een drukke agenda hebben. Hoe begin je de dag meestal? 

Ik maak een behoorlijke planning om me op elke dag voor te bereiden. Vaak sport ik ’s ochtends of luister ik naar het nieuws onder het genot van een kopje thee. Daarna bereid ik me voor op de vergaderingen van die dag en zorg ik ervoor dat ik gedurende de dag en tussen de vergaderingen door wat tijd in mijn agenda vrijmaak om me te concentreren. Als bestuurslid werk ik met mensen in verschillende tijdzones, dus soms voer ik ’s ochtends vroeg (en ook laat) gesprekken om de prioriteiten en updates van de Stichting op elkaar af te stemmen. 

Hoe combineer je je rol bij Arcadis met je functie in het bestuur?  

Wat ik zo leuk vind aan mijn rol bij Arcadis en mijn functie als bestuurslid is dat beide functies gericht zijn op initiatieven waarbij de mens centraal staat. Als Expert Management Consultant help ik onze klanten in Noord-Amerika met verschillende uitdagingen, waaronder het weerbaar maken van het personeelsbestand, organisatie-evaluaties en verandermanagement.  

Zowel Arcadis als Lovinklaan vertegenwoordigen de belangen van Arcadians, dus het is geweldig dat ik dat voor onze klanten en collega’s mag doen. Het is echt een win-win situatie voor mij. Bij beide functies zijn mensen betrokken, dus dat maakt het uitdagend en spannend tegelijk! 

Wat heeft je geïnspireerd om toe te treden tot het bestuur van Lovinklaan?   

Ik denk dat het echt teruggaat naar onze missie en nadenken over hoe we een positieve impact kunnen hebben op Arcadians. Wat me op dit moment het meest opwindt aan het bestuur is dat het zeer divers is – of het nu gebaseerd is op leeftijd, geslacht of geografische achtergrond. Het vertegenwoordigt eerlijk gezegd ook wat Arcadis als wereldwijd bedrijf doet. We kunnen dus die diversiteit brengen en het gezicht van Arcadis laten zien.

Diversiteit en vertegenwoordiging zijn tegenwoordig belangrijke aandachtspunten binnen het bedrijfsleven en de maatschappij. Hoe werk je eraan om deze onderwerpen binnen Arcadis aan te pakken?  

Ik geloof fundamenteel dat wij als Arcadians de gemeenschappen waarin we actief zijn moeten vertegenwoordigen, en eruit moeten zien zoals zij. Dit vereist niet alleen empathie voor onze klanten, maar ook voor de klanten van onze klanten. Hoe ziet dat eruit? In de watersector zijn het niet alleen de nutsbedrijven waarmee ik werk of de agentschappen – het zijn ook hun gemeenschappen. We moeten nadrukkelijk oog hebben voor alle ervaringen die gemeenschappen meemaken, of ze er nu uitzien zoals ik of niet. Ik denk dat dat de sleutel is tot succes.

Wat het bestuur van Lovinklaan betreft, wij dienen om de verschillende wereldwijde perspectieven van Arcadis tijdens onze ambtstermijn te vertegenwoordigen. Dit stelt ons in staat lokale en regionale context te bieden voor onze programma’s en tegelijkertijd ons streven naar inclusiviteit te versterken.

Kun je ons iets vertellen over de herinrichting van Quest?  

Nu we de COVID-19 pandemie te boven komen, wilden we onze programma’s met een frisse blik bekijken; Quest was daar één van. Quest is een kennisprogramma en we hebben geëvalueerd hoe we de acties binnen het programma kunnen uitbreiden, duurzamer kunnen maken en het effect van de uitgewisselde kennis kunnen verbreden. We hebben op verschillende manieren (virtuele interviews, enquêtes, werksessies, workshops) met meer dan 400 Arcadians over de hele wereld gesproken om goede input en feedback te verzamelen.

We kijken er echt naar uit om de manier waarop we van elkaar leren te verbeteren. We willen het gebruik van digitalisering in die ruimte vergroten en het programma verbeteren. We hopen ook gegevens en inzichten van deelnemers te gebruiken om het programma verder te verbeteren.

Welk advies zou je geven aan Arcadians die net beginnen bij het bedrijf? 

Vóór COVID-19 kon je de Arcadis-cultuur van “verbetering van de levenskwaliteit” snel zien door 5 dagen per week naar kantoor te gaan. We beseften dat tijdens de pandemie, onze manier van werken drastisch verschoof naar virtueel, wat de onboarding ervaring voor nieuwe Arcadians drastisch zou veranderen. Om dit proces te vergemakkelijken, raad ik nieuwe Arcadians aan zich doelgericht in te spannen om contact te leggen met collega’s op zowel lokaal als regionaal niveau. Er zijn verschillende manieren om dit te doen – van het bijwonen van kantoorvergaderingen, all-hands calls en townhall, tot regelmatig geplande check-ins met je manager en een mentor of andere collega’s in je global business area. Je kunt je ook aanmelden voor een mentor via Mentor Connect en je aansluiten bij een van onze werknemersgroepen of onze Lovinklaan-programma’s!

Ga naar de inhoud
Close